if I were really rich I would...

Ja, det var en av våra muntliga uppgifter på engelskan idag.
Att på engelska förklara vad man skulle göra om man var snuskigt rik.
Och det ska jag göra för er också.
Fast på svenska då!

Min familj och jag har aldrig haft särskilt gått om pengar, men det har funkat och vi har nöjt oss med det vi haft.
Men alltid har inte våra egna tillgångar räckt, så då har pappa fått ta till det värsta han tycker finns att göra; ta lån.
Så det är det allra första jag skulle göra; betala av pappas alla lån, och ge han pengar till att renovera färdigt huset. Som han ironiskt nog började göra iordning för typ 10 år sen, men har inte haft varken pengar eller tid att göra klart allt.
Så det vet jag att det skulle vara det allra första.

Och om det verkligen skulle vara just nu, så skulle jag köpa en finare lägenhet eller ett hus till min syster, och sen köpa en liten fin lägenhet till mig själv som jag kan inreda precis som jag vill.
Och så skulle jag gå på många shoppingrundor med min syster och mina kompisar.
Och köpa en riktigt fin gitarr.
Eller vad säger jag, en?
Jag skulle lätt köpa en Gibson Dove, och en Hummingbird.
Och Dave Grohl´s signaturgitarr, en Gibson DG-335.
Och en Rickenbacker 360.
Sjukt snygga gitarrer det där.

Och jag skulle nog också ha röstat mer på tv, skänkt mer pengar till välgörenhetsgalot och liknande.
Jag vet, det låter som en klyscha, och något alla måste lägga till i ett sånt här inlägg.
Men jag skulle nog verkligen göra det.
Men jag skulle nog ändå ta mig själv och min omgivning i första hand.

Och en sista sak jag skulle göra.
Gå på många fester, lära känna mycket folk i musikbranchen, och först försöka jobba mig uppåt.
Och om inte det funkar, så skulle jag nog försöka köpa mig uppåt.
Okej, det där lät inte jättebra.
Men det är ju inte så lätt att lyckas inom musiken, och det är det enda jag kan.
Och jag är inte så särskilt sugen på att ställa upp i idol eller något sånt.
Kanske någon gång.
Men just nu så känner jag liksom bara inte för det.
Ja. Haha.

Men! Vad skulle Ni göra om Ni hade riktigt, riktigt mycket pengar?

Kommentarer
Postat av: nadia

jag skulle ändra världen ! fettlätt !



och hurrududu ! nu är det stenhårt skärpning som gäller för din del ! vart är de asheta skorna som du inte använder i skolan va va VA?

nu tar du och använder dem innan jag trycker upp dem någonstans ! :D <3

2008-11-24 @ 19:00:13
URL: http://nadiaahagberg.blogg.se/
Postat av: B L O N D I N A

jag skulle köpa mig en massa masa massa grejer till bara mig mig mig! haha, kan ju inte ljuga och säga att jag skulle köpt något till mina bröder eller så,för de hade jag aldrig gjort. haha

2008-11-24 @ 22:47:02
URL: http://blondina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0