nuläget på stage!

Nu när jag ändå är vaken och inte har någon större lust att sova,
tänkte jag passa på att skriva lite om vad vi håller på med på min skola just nu!
I och med att det inte är några större shower eller så just nu efter halloween,
så kan man ju tänka sig att det inte skulle vara lika kul med "vanliga ämnen".
Men tänka sig, att det faktiskt är det ändå!
Det trodde inte jag själv att det skulle vara först faktiskt,
men jag är faktiskt helt sjukt pepp på att lära mig det vi ska lära oss.
Helt galet. Stage4you är bra.
Och de kurser vi håller på med nu är:
 

Gehörs- och musiklära A
Jävligt användbart och kan tänka mig att det känns riktigt kul att kunna.
Dessutom så har vi väldigt roligt på de lektionerna, för vi har skolans roligaste lärare i det typ!
Fredde heter han, asgo.
Men tänk er det, att kunna veta sätta ut vilken ton det är bara genom att höra den!
Jag tycker ialf att det skulel vara jättekul att kunna och jag skulle vara jättestolt över mig själv.

Ljudteknik A
Kanske inte riktigt lika kul, tycker inte jag ialf, fast iofs så har vi inte börjat riktigt på den kursen.
Så det är sånt som kommer märkas!
Vi har ju Fredde i det också, så det lär ju bli kul i vilket fall.

Ljudproduktionsteknik
Här är det Protools som är på hela tiden!
Det är ju alltså då ett ljudproduktionsprogram.
Jävligt kul när man väl lär sig det, att kunna spela in låtar och ljud är ju aldrig helt fel.
Så nu håller jag och min kompanjon Nadia och spelar in en av mina egna låtar!
Idag spelade vi in gitarren, och någon gång framåt blir det sång också,
och då ska jag nog inte lägga så mycket mer tid på den.
Blir nog att spela in den i en riktig studio lite mindre slarvigt senare!

Körsång A
Hej, det här är min grej!
Verkligen, jag älskar ju att sjunga, och de låtar vi sjunger i kören är riktigt kul också.
Sen är det väldigt spännande att få höra alla killarna sjunga med!
Behöver nog antagligen inte förklara särskilt mycket om det här, så då låter jag bli.

Instrument/sång, nivå 1
Har inte riktigt börjat med det här än heller,
nu i början ska vi ha ett teoretiskt prov om sångteknik och sånt.
Sen jävlar! Då ska vi sjunga som bara den!
Galet kul ska det bli, vill verkligen utveckla min röst så mycket som möjligt.

Arbetsmiljö och säkerhet
Säg hej till den tråkiga kursen!
Nej, allting är inte direkt roligt, och det allra viktigaste är ju som vanligt jävligt tråkigt.
Just nu håller vi på med ellära, och nej, det är inte kul någonstans.
Men de andra ämnena väger upp fett mycket, så skolan blir riktigt kul nu med.

Estetisk orientering
Ja ni, det här har jag ingen särskilt jättestor koll på,
men jag tror det är det som våra lärare kallar video och teater.
Vi är nämligen indelade i två grupper, och min grupp håller på med video.
Vår halloweenshow spelades in med 3 olika kameror,
så precis det ska vi hålla på och redigera ända fram till jul.
Rätt skoj ändå, fast det är rätt mycket jobb om det ska bli en riktigt bra musikvideo.
Men, de som hållt på med det tidigare har ju lyckats, så varför skulle inte jag?
Fast jag kan ju säga att jag nog hellre hade haft teater, låter jävligt kul.

Ensemble A
På något konstigt vänster så står det på min dexter att vi inte har påbörjat denna kursen än,
men det kan jag säga att vi har.
Och det är så jävla kul!
Vi fick i uppdrag att ta en 2000-talslåt, och göra en cover på den.
I 50, 60, 70 och 80talsstil.
Min grupp fick 60-tal och vi ska göra om Rockstar med Nickelback till blues.
En annan grupp ska göra om Psychosocial med Slipknot till reggae.
Hör ni hur galet kul det låter?
Det som är ännu mer kul, är det att alla är så grymt duktiga,
så det kommer bli så jävla bra!

Det var ju då kurserna vi har just nu.
Kanske inte det mest intressanta inlägget, men för vissa som kanske funderar på att börja på stage,
så är det ju nog det.

Och jag säger bara det:
Stage4you är skolan för Dig som älskar musik.


Två grymt duktiga pojkar från min klass!
David och Frank.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0