halloweenshowen avklarad!

Jaha, idag är det söndag och jag tänkte jag skulle berätta lite om i fredags.
Dagen innan hade vi haft genrep till klockan 22:00, så jag sov hos min vän Therese. Vi muppade oss som vanligt, spelade gitarr, sjöng tills vi inte orkade mer, och rökte vattenpipa såklart. Vi var uppe rätt länge, till tolv, för vi skulle inte behöva va i skolan förrän halv 3 på fredagen, asgutt!

Men när vi vaknade, ja, vi kände oss faktiskt inte särskilt pepp alls, det kändes inte alls att det var den dagen det gällde. Dagen som vi skulle stå på scenen igen!
Vi gick till ica och köpte mjölk och ägg, för vi skulle allt ha pannkakor den dagen. Vi åt våra pannkakor, och så gick vi till skolan. Hade en liten samling, och sen var det bara att bli sminkad av våra duktiga stylister! Och sminkningar blev super, skitbra. De allra flesta hade äckliga sminkningar, såsom skotthål, rivsår, brännsår, blek hy och blåmärken. Vissa andra, hade helt vanliga sminkningar, lite festsminkning, och dom var garanterat mycket sötare än vi andra. 
 
Lite efter klockan 6 hade vi samling igen, och sen vid halv 7 började insläppet. Och hörrni. 400 pers var det som kom, och vi tjänade ihop typ 12-13 tusen kr till klasskassan! Gutt vare här.
Och showen, ja, den gick faktiskt superbra! På festen efter fick alla vi en hel del komplimanger. Och festen ja, den var också skitbra. Skitkul.

Alltså, en helt fucking jävla lyckad dag/kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0