MAMMA <3

"Du lämnade det käraste
och dom Du älskade mest
utan att säga varför.
Många frågor har vi,
men svaren tar Du
med Dig i graven.
Du lämnar oss, Dina barn
i stor sorg, utan att få se oss
växa upp till vuxna människor.
Och se oss skaffa det som var
viktigast i Ditt liv;
en familj utan bråk och svek.
Men vi kommer alltid
minnas vår kära Mamma,
och även ifall inte hela Du
finns hos oss,
bär vi med Dig oss
inom oss hela livet.
Och Du kommer alltid
att finnas i våra hjärtan.
Vi älskar Dig Mamma."


Jag var på mammas grav idag. Det var jobbigare än jag någonsin trodde att det skulle vara. Trodde heller inte att jag skulle vilja ha någon med mig, men så fort jag kom dit känd ejag att jag saknade någon bredvid mig. Men det kändes skönt ändå. Att bara sitta där och gråta ut mot gravstenen, kyssa den, precis som om det vore hon. Det kändes lite som att hon var där, jag vet att hon var där, det vet ju alla, hon ligger fortfarande där i marken, livlös. Men när jag kysste och kramade om hennes gravsten, så kändes det som att det var hon. Åh, gud. Jag skulle ge allt för att få träffa henne igen. För att få krama henne. Pussa henne. Tänk om hon bara hade kommit till mig nu, och tröstat mig. Åh gud, varför skulle det hända mig? Jag klarar inte det här. Jag vill ha min mamma, jag behöver min mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0