kärlek & ensamhet

kärlek & ensamhet


kärleken och jag
kärlekens ljuva andetag
kärlekens vackra land
dansar i min hand


ensamheten och jag
ensamhetens isande andetag
ensamhetens kalla land
stampar i min hand


kärleken och jag
kärlekens isande andetag
kärlekens kalla land
stampar i min hand


ensamheten och jag
ensamahetens ljuva andetag
ensamhetens vackra land
dansar i min hand



denna dikten skrev jag till en uppgift i svenskan. först tyckte jag inte att den verkade bli särskilt bra, men nu har jag märkt att den faktiskt stämmer, och då särskilt in på mig. så för mig är den väldigt skön att läsa ngn gång ibland, till exempel just nu. nu när kärleken inte är så som den en gång var. när den inte är lika bra längre, utan bara något dåligt, och just nu är det faktiskt väldigt skönt at vara ensam. och jag planerar att vara det en tid. bara kunna vara mig själv, festa, ha kul, umgås med mina kompisar som jag innan inte hade tid med, göra musik, allt det som jag alltid velat göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0