"kvinnor ger män glädje - män ger kvinnor pengar."

Jag tittade precis på en dokumentär som heter "Sexturisterna - Thailand".
Den handlar om unga thailändska flickor som prostituerar sig, och sedan försöker gifta sig med sina kunder.
Allra helst om kunden är västerländsk, ett exempel på det är ju svenska män.
Ni vet ju, det där som vissa tycker ser så patetiskt, falskt och äckligt ut. (Det inkluderar mig)
När 25-åriga asiatiska kvinnor kysser sina medelålders män med gubbmage.
Visst, om det är äkta kärlek kan det vara lite gulligt.
Men hur ofta är det det?
Som de sa i dokumentären; kvinnor ger män glädje, män ger kvinnor pengar.
Jag blir så himla störd.
Vart tog den äkta kärleken vägen?
Varför ska allting handla om pengar? Pengar, pengar, pengar.
Det är så jävla hemskt.
Men de verkar ju ändå trivas.
Mannen blir himla glad över att en så ung, vacker kvinna vill vara med honom.
Kvinnan blir himla glad över det fina huset, bilen och alla pengar hon får av mannen.
Ska det verkligen vara såhär?
Det tycker ialf verkligen inte jag, ska man ha ett förhållande ska det handla om känslor.
Har denne isf kanske pengar, så är det bara ett plus!

Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: B L O N D I N A

du har helt rätt! pengar och makt är det enda som gäller nu förtiden :S



sv: nejdå, jag är bara ärlig. men mullig kanske är ett bättre ord?

2009-01-05 @ 22:40:55
URL: http://blondina.blogg.se/
Postat av: Nightfall

Såg också det programmet :) visst det är ju bra att kvinnorna får pengar så de kan försörja sina barn osv, men hela grejen ger mig dåliga vibbar :P

2009-01-05 @ 23:05:34
URL: http://nightfalls.blogg.se/
Postat av: B L O N D I N A

sv: haha jaa om jag haft det självförtroendet så hade jag nog struntat i mitt utseende, men har varit mobbad från lekis till nian bara för att jag är "den fula ankungen" jag var överviktg och skit ful som mindre men nu börjar jag bli motsattsen och det blir som spikar i folks ögon :P

2009-01-06 @ 18:08:47
URL: http://blondina.blogg.se/
Postat av: fröken

Maktspelet mellan män och kvinnor har så alltid styrt vår värld. Papperslappar med värde och dåligt självförtroende endast en splittrad styrka mot trångsyntheten. Skratta? Gråta? Jag önskar vi kunde stå emot deras formande händer.

2009-01-06 @ 23:12:38
URL: http://www.frokenbloggar.blogspot.com
Postat av: B L O N D I N A

sv: ååh tråkigt att höra :/ men visst, på vissa områden har jag blivit stark jag med, men är fortfarande känslig när det kommer till min vikt oså

2009-01-07 @ 00:08:28
URL: http://blondina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0