utseendefixerade nyårslöften.

Nu har det ju varit nyår, och med nyår kommer nyårslöften.
Det skrämmer mig hur ofta jag får se nyårslöften som att:

  • Gå ner i vikt. (Trots att de faktiskt är väldigt smala.)
  • Sluta äta godis och liknande, helt och hållet. (Även fast de egentligen älskar det.)
  • Börja träna. (Fast de inte varit ett dugg intresserade av det innan.)

Är det bara jag, eller är detta inte riktigt klokt?
Allting handlar hela tiden om vad man väger eller hur man ser ut.
För det känns som att ialf de flesta inte tänker på hälsan när de skriver dessa nyårslöften.
Det är äckligt hur jävla utseendefixerad världen är.
Jag vet, det här är ju ett rätt rejält klyschigt inlägg, men jag blir så trött.
Och det värsta är att jag själv också är lika jävla utseendefixerad.
Det är hemskt.
Det är så jävla hemskt att jag inte vet vad jag ska skriva mer.

Så, fram med era egna åsikter nu!


Kommentarer
Postat av: B L O N D I N A

jag har aånna nyårslöften, fast godis gillar jag inte så det är därför jag inte äter det, bara ibland men att gå ner i vikt måste jag göra! är ju stor som ett hus :P



sv: hahah jasså? där ser man, men kommer inte ihåg :$:$

2009-01-04 @ 18:53:52
URL: http://blondina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0