tomma ord



Jag förstår inte.
Varför går det inte?
Jag kan inte.
Jag kan inte.
Jag vill så gärna skriva om dig.
Men det går inte.
Får inte fram ett ord.
Det som betyder allra, allra mest för mig, och som alltid kommer göra.
Kan jag inte få fram ett enda vettigt ord om.
Allting blir bara. Blä.
Äckliga, fula ord och meningar som inte duger till något.
Men en dag, mamma.
Då ska jag skriva en låt om dig.
Och det ska vara den bästa låt jag någonsin skrivit.
En låt med känsla.
En låt med omsorg.
En låt om världens bästa mamma.

Men än så länge,

Är jag en låtskrivare som inte kan skriva ett enda personligt ord om sig själv, sitt eget liv, eller sina egna känslor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0