shopaholic!

Hej hej!
Idag är första dagen på väldigt länge som jag verkligen, verkligen är glad.
En av anledningarna till det är att jag idag köpte något som jag velat ha väldigt, väldigt länge.
Ett par blåa cheap monday jeans! Har kollat och prövat massor av cheap monday hur länge som helst.
Men har blivit lika besviken varenda gång, antingen har de inte funnits i min storlek, eller så har min storlek inte passat på mig ändå.
Har varit skitiriterande och jättejobbigt, och så hittade jag de här underbara, jättesköna jeansen, så jag var verkligen tvungen att köpa dom.
Jag hittade även en skitcool kjol som jag älskade. Och ja, jag var tvungen att köpa den med.
Och slutligen, en helt underbar sjal som jag velat ha galet länge!
Fast detta kostade mig 949;- kronor, och det var inte lika kul.
Jag visste det och hade det i tankarna när jag köpte allt, att jag kanske inte skulle göra det.
Men jag var tvungen. Jag intalade mig själv att jag verkligen behövde det.
Och det kändes bra, fast ändå inte.
Och så är det nästan alltid när jag går i klädaffärer.
Jag klarar inte av att åka till stan utan att köpa något. Jag måste.
Jag kan verkligen inte komma ihåg senaste gången jag åkte till stan utan att köpa något.
Galet, och så himla dumt.
Mycket pengar spenderade på plagg som jag använt kanske en gång.
Fast jag blir glad av att köpa saker som jag verkligen, verkligen vill ha, och det gjorde jag idag.
Och det tyckte jag att jag behövde, att få vara glad för en gångs skull.

Men självklart, så var det inte bara kläderna som gjorde mig glad idag!
Det var umgänget.
De underbara kompisarna jag har, som jag inte umgåtts med på väldigt, väldigt länge.
Min bästa tjejkompis, Madeleine Romin och min bästa killkompis Viktor Nyeryd.
Finns inga som är bättre på att få mig på bra humör.
Och så var ju Jocke med också!
Och det var något jag verkligen behövde just nu, mina bästa vänner.
Tack för att ni finns!

Vänner, det är något alla behöver, både i bra och dåliga tider.
Ta vara på de du bryr dig om, så har du någon som bryr sig om dig när du behöver det.

Kommentarer
Postat av: made

brabrabrabrabrabrabrabrabrabra! :)

2008-12-23 @ 18:28:04
URL: http://madderomin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0