min dag, måndag.

Jahaja, nu sitter jag och har precis ätit upp mina fläsknudlar och lyssnar på one republic. Jag älskar verkligen sångarens röst, den är något speciellt, något annorlunda! Och så får vi ju inte glömma bort att mannen ser riktigt bra ut också, haha. Mums på killar som ser bra ut och som är musikaliska säger jag bara!
Men nog om det. Idag var första skoldagen för mig på väldigt länge känns det som, låg ju hemma hela förra veckan och hade halsfluss, och just därför går jag just nu också på pencillin, vilket betyder: ingen alkohol, ingen sol, och ingen tantgympa med Johanna ikväll heller. Det är lustigt vad saker kan bli tråkigt utan alkohol ibland, om andra dricker, så känner den som inte dricker sig utanför. På något konstigt sätt, så är det faktiskt ofta så.
Ibland önskar jag att jag vore mer som min syssling, Nikkie. Hon är en helt underbar person, som ibland har haft det svårt, men som aldrig skulle svika en kompis, vilket läge hon själv än är i. Hon är en person som mår bra av att se andra människor glada, hon mår bra av att hjälpa andra. Jag tycker det borde finnas fler sådana personer i världen, så skulle allting bli lite bättre. Nämen hej hopp vad jag kom ifrån ämnet. Min dag: Vaknade första gången vid 6, men snoozade som vanligt minst en timme innan jag steg upp. Jag steg alltså upp vid 7, klädde på mig, plattade håret och sminkade mig lite grann. Sen skjutsade Pappsen mig till bussen och min skoldag hade börjat. Men det kändes väldigt skönt att komma tillbaka, har saknat att träffa folk. Har saknat Madde och Viktor. Och alla andra också för den delen. Var så skönt att få skratta så som jag alltid gör när jag är i skolan. Jag älskar att skratta, om det så är åt absolut ingenting. Det finns inget bättre att få skratta sådär mycket, så man känner att magmusklerna nästan får sig en liten miniworkout. Det är gitt, som vissa säger nere i karlshamn.
Men efter skolan så åkte jag ialf in till staden och träffade en kille, som heter Jesper. Hur snäll kille som helst, som till och med lät mig sova mot hans axel på Valborg, hihi. Först gick vi runt lite på stan, och visste inte riktigt vart vi skulle gå för nånstans, så vi gick till Rylanders Musik och kollade på lite gitarrer och grejer. Sen visste vi inte vart vi skulle gå igen, så då gick vi och satte oss på McDonalds med varsin McFlurry. VI satt där och skrattade åt folk som gick förbi, och hade allmänt trevligt. Men sen var vi tvungna att åka hem, så vi avslutade det hela med en liten mysig kram utanför 402:an.
Så, det var min dag. Och än så länge har den varit mycket bra, förutom alla proven man fick reda på att man skulle ha denna och kommande vecka. Men nu blir det nog inget mer skrivande för min del, Puss!

image25


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0