där jag hör hemma.

Strålkastare i mitt ansikte.
Ljus som skiftar i blått, rött och grönt omkring mig.
En publik framför mig, förväntansfulla, storögda.
Mina ben börjar skaka, jag är så fruktansvärt nervös.
Sen kör jag igång, nervositeten släpper, och allt känns...
SKITBRA!

Det jag snackar om, är ju helt klart om att stå på scen. Stå på en scen, framför en publik som kommit för att lyssna på en. Sjunga, som jag alltid älskat att göra och alltid kommer älska att göra. Spela gitarr, som jag också alltid älskat att göra och alltid kommer älska att göra. Och ända sen jag börjat på Stage4you så har jag börjat älska att stå på den där scenen också, även fast jag alltid blir så nervös så att jag skakar efteråt. Men det är just den känslan, att man gjort något man egentligen är lite rädd för, att man verkligen gjort det, och klarat det hyffsat bra, den känslan efteråt. Finns inget skönare. Den kicken man får, man känner sig nästan som om man druckit ett halvt flak öl, även fast man inte har en gnutta alkohol i sig.

Och ja, på fredag! Då jävlar är det ju dags igen!
HALLOWEENSHOW FFS!
Längtar något fruktansvärt. Tänk er det, den känslan att vara på scenen.
Plus att vara sådär riktigt äckligt, läskigt sminkad.
Plus att jag har en låt, som faktiskt är riktigt svår.
Som jag nog faktiskt kommer klara av att sjunga ändå!
Känslan efteråt kommer vara otrolig.
GAH! Längtar, längtar.



Biljetter finns att boka på Torsås bibliotek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0