besviken på stage4you

Läste precis en artikel om vår skola.
Läs den gärna, så man kan få lite åsikter.
Jag tycker faktiskt helt annorlunda.
Jag har inte hört något om att de garanterar jobb inom musikbranschen. Och det tycker jag är självklart, bara för att man är utbildad till nånting betyder inte att man kommer kunna jobba med det. Och särskilt inte när det gäller detta jobbet, jobbet som artist. Det är ett av de svåraste jobben att lyckas inom, och en utbildning räcker inte på lång väg. Det är så det är, och förstår man inte det, får man skylla sig själv. Jag själv, försöker chansa genom att gå den här utbildningen. Jag har inte tänkt, ens från första början, att jag ska bli en framgångsrik och känd artist bara för att jag går stage4you. För mig är det orimligt att tänka så.
Visst, min största dröm är att bli artist, men jag har ändå en plan B.
Fast jag kan tänka mig, att när de började utbildningen som första klass, så fanns det ju säkerligen brister i utbildningen. Det var en helt ny skola, och vissa planer blir inte som de tänkt sig. För oss, som började två år senare, är det nog lite bättre, lite mer erfarenhet, de har lärt sig av sina misstag och finslipat lite på allting. Fast visst finns det problem, men det är sånt man får räkna med.
Och jag har också en sak, som jag är riktigt besviken på. Men den väljer jag att itne gå ut med än, pga att det kanske löser sig, vilket jag verkligen hoppas.

För mig är livet som en dans på rosor, fast ibland får man sig en törn av taggar, här och där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0