dröm



Alla har vi väl drömmar.
En del är stora, en del är små.
Min allra största dröm, den är så stor att jag nästan skäms för att berätta den.

Men tänk er.
Tänk er mig, Dave Grohl och Jack Black på världsturné.
Jag och mina allra största förebilder, sjungandes och spelandes, skrattandes.
Det är min allra största dröm.
En dröm som känns alldeles för bra för att kunna bli sann.
En dröm som känns så ouppnåelig att jag nästan börjar gråta.
Men en dröm som ändå finns där i bakhuvudet, och som jag ändå tror på.
Samtidigt kommer rösten som säger att det aldrig kommer hända.
Då kan drömmar kännas väldigt långt borta.

Och min dröm känns alldeles för väldigt långt borta.


Kommentarer
Postat av: Michael Caplin

Lyssna inte på den rösten som säger att det inte kan hända... För den har fel. Man kan aldrig ge upp hoppet, även om det ibland känns helt ouppnåeligt:)

2009-03-13 @ 23:46:37
URL: http://myspace.com/michaelcaplin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0